راهنمای گردشگری فرهنگی

با توجه به افزایش تعداد مسافرانی که از خارج کشور وارد ایران می شود و می خواهند مدتی را در این کشور چهارفصل بگذارنند، مناطق فرهنگی و بومی کشور ما نیازمند به فردی با عنوان شغلی راهنمای گردشگری فرهنگی می باشد.

راهنمای گردشگری درواقع فردی است که به تمامی فرهنگ های بومی و امروزی کشور مسلط باشد و بتواند مناطق مختلف را به گردشگران خارجی و یا حتی ایرانی معرفی نماید و آن ها را ترغیب به بازدید از آن مکان کند.

راهنمای گردشگری به زبان بین المللی انگلیسی معادل Cultural tourism guide می باشد.

راهنمای گردشگری در واقع یکی از زیر شاخه های حوزه گردشگری است که شغل با اهمیتی به حساب می آید به دلیل اینکه معرفی کردن مناطق زیبای ایران به مسافران خارجی اصلا کار آسوده ای نیست.

در واقع فردی که به عنوان راهنمای گردشگری شروع به کار می کند باید به مفاهیمی مانند : آشنایی کامل با فرهنگ و آداب و رسوم قشر های مختلف ، استفاده از زبان های محلی برای برقراری ارتباط با سایر نقاط گردشگری کشور ، مدیریت جشن ها و مراسم ها و معارفه ها ، آشنایی با غذای مرسوم و بومی هر منطقه و همینطور برنامه ریزی کردن برای بازدید مراکز تفریحی و فرهنگی و تاریخی کشور،آشنایی کامل داشته باشد.

آموزشگاه سفیردانش با برگذاری دوره راهنمای گردشگری فرهنگی و همینطور ارائه مدرک دیپلم گردشگری می تواند بهترین راهنمای شما در این مسیر باشد.

 

سرفصل های دوره آموزشی راهنمای گردشگری

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *