آموزش مسئول سفارشات
مسئول سفارشات یکی از اساسی ترین و عمده ترین فعالیت ها در مراکز فعال در حوزه امور مالی و بازرگانی می باشد.برای اینکه انجام سفارشات به شیوه صحیح و با بررسی پارامترهای مهم و تعیین اولویت انجام می گیرد شغلی به عنوان مسئول سفارشات تعریف شده است که وظایف آن انجام کلیه امور مربوط به جمع آوری اطلاعات لازم در زمینه دریافت سفارشات و ارسال محموله ها و سفارشات معوقه می باشد .به طور کلی میتوان گفت مسئول سفارشات که باید از عهده تنظیم درخواست سفارش کالا ، صدور حواله های لازم جهت سفارش، ثبت درخواست سفارش اجناس و کالاهای سفارش شده، بایگانی درخواست های سفارش کالا و درخواست صادر شده از انبار بر آید.
سرفصل های دوره آموزش مسئول سفارشات
سرفصل های این دوره آموزشی که توسط سازمان فنی حرفه ای ارائه شده است به شرح زیر می باشد :
- دریافت و بایگانی سفارشات کالا
- درخواست خرید کالا س از کنترل موجودی
- اخذ گزارش از موجودی انبار
- اولویتبندی در سفارشات
- انجام سفارش به روشهای نوین و الکترونیکی